Kto jeszcze chce, byś wrócił do normalnego odżywiania?

Jak wiecie od czerwca nie jem mięsa. Spożywam jednak miód. Z czasem chciałabym wyeliminować pochodne mleka m.in. ser żółty, kefiry, maślanki itd. staram się jednak odstawiać to poprzez coraz rzadsze spożywanie tego typu produktów.

weganizm blog
Kilka razy pokazywałam Wam łatwe przepisy m.in.na zapiekankę z cukinią jeszcze z czasów, kiedy jadłam mięso oraz przepis na chlebek własnej roboty. Od tego czasu moja dieta trochę się zmieniła, dlatego też chciałabym Wam dziś przedstawić przepisy na kilka dań bez mięsa, które są proste i szybkie.
1. Zapiekanka makaronowa
Tą zapiekankę robi się właściwie tak samo jak tą z cukinią, jednak zamiast kaszy używam czasem makaron pełnoziarnisty lub od czasu do czasu ziemniaki. Gotuję makaron, smaruję blachę olejem rzepakowym, wysypuję makaron, a na to wybrane warzywa. Często jest to gotowa mieszanka warzyw mrożonych, do której dodaję to co mam np. marchewkę, cebulę itd.
2. Pieczone bataty 
Bataty obieramy jak zwykłe ziemniaki, następnie  kroimy w plastry grubości ok. 3 cm i kładziemy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Bataty pieczemy ok.10-15 minut w temperaturze 150 stopni. Danie serwujemy z surówką np. z kiszonej kapusty lub czerwonymi buraczkami pokrojonymi w plasterki.
3. Fasolka po bretońsku bez mięsa
To bardzo proste danie, a jakie smaczne. Wystarczy kupić fasolę Jaś i namoczyć ją na całą noc. Rano wylewamy wodę i wrzucamy fasolę do garnka. Zalewamy wodą trochę ponad fasolkę. Gotujemy do miękkości. Po ugotowaniu nie odlewamy wody, ale dodajemy pomidory z puszki lub jak ktoś woli koncentrat pomidorowy albo pastę pomidorową (polecam pastę z pomidorów z Rossmanna. Jest pyszna!). Dodajemy 2 łyżki majeranku, 3 liście laurowe, sól, pieprz, łyżeczkę oregano. Czasami dodaję również suszoną bazylię, bo lubię mieszankę przypraw;) Gotujemy co jakiś czas mieszając. Pyszne, sycące danie, które na prawdę nie potrzebuje ani grama mięsa!
Ugotowaną fasolkę w sosie pomidorowym możemy zamrozić.
4. Tosty z pasztetem sojowym, pomidorem i czerwoną cebulką
To bardzo proste i smaczne danie idealne na śniadanie lub kolację. Kupujemy chleb tostowy z ziarnami, kromkę smarujemy ulubionym pasztetem sojowym. Na kromkę kładziemy plasterek pomidora, który posypujemy czerwoną cebulką pokrojoną w kostkę. Zapiekamy. Po wyjęciu kładziemy listek świeżej bazylii. Pycha!
5. Boczniaki z cebulką
Bardzo lubię boczniaki. Często przyrządzam je a’la schabowy, ale także z kaszą.
Boczniaki kroimy na paski, smażymy. Dodajemy cebulę pokrojoną w piórka. Całość podsmażamy. Wystarczy je lekko doprawić solą i pieprzem. Kładziemy porcję na ugotowaną wcześniej kaszę (polecam perłową lub gryczaną niepaloną).
Mam nadzieję, że dzięki powyższej notce będziecie mogły ujrzeć zalety wegetarianizmu. Zapraszam do wypróbowania moich przepisów:) Jeśli macie jakieś fajne i szybkie przepisy na dania bezmięsne koniecznie podzielcie się nimi w komentarzu.

8 Comments

  1. manyreasons 23 lipca 2015 / 08:18

    Ja polecam curry z batatow, tylko uwaga – uzaleznia 🙂
    http://www.manyreasons.co.uk/vegetarian-curry/

    Albo zamiast pieczenia samych batatow polecam zrobic cale naczynie pieczonych warzyw: najpierw podpiec ziemniaki, potem dodac marchewke, czerwona cebule, pieczarki, bataty, cukinie. Skropic odrobina oliwy i jesli ktos lubi – odrobina miodu.

  2. Samara 5 stycznia 2015 / 09:55

    za pasztetami sojowymi nie przepadam, za to polecam hummus – pychotka 🙂

  3. Anonimowy 3 stycznia 2015 / 14:15

    polecam blog http://www.mgotuje.pl jest tam mnóstwo przepisów na chleb,bułki, zapiekanki, sałatki.. zarowno wegetarianskie jak i z dodatkiem mięsa 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *