Moje sposoby na ,,chęć na słodycze”

Nie jestem osobą, która unika słodyczy, albo która dramatyzuje gdy zje batona. Przyznaje się bez bicia, że na uczelni często zdarza mi się zjeść coś słodkiego. Słodycze nie są zdrowe i każdy to wie, więc jak najczęściej staram się je zastępować zdrowymi słodkościami np. koktajlami owocowymi lub gorzką czekoladą. 
Moje sposoby na chęć na słodycze

Koktajl bananowy

Porcja dla jednej osoby, po której nie będziesz mieć już ochoty na nic słodkiego:
  • 3 banany
  • puszka wody kokosowej
  • 1 łyżeczka od herbaty nasion chia
  • 1 łyżeczka od herbaty złocistego siemienia lnianego
  • 1 łyżeczka od herbaty masła orzechowego dobrej jakości
Banany kroję na mniejsze porcje i zalewam je wodą kokosową. Dodaję nasiona chia i siemienia lnianego, a na koniec łyżeczkę masła orzechowego. Wszystko blenduję. Po wypiciu takiego koktajlu jestem syta na wiele godzin, a na dodatek nie mam już ochoty na nic słodkiego.

Miód

Często z Piotrem pijemy miód wieczorem. Dlaczego? Dlatego, że miód pity na wieczór zmniejsza łaknienie na słodycze. Wystarczy jedną łyżeczkę (od herbaty) miodu zalać połową szklanki ciepłej (nie gorącej!) wody. Wymieszać i wypić. To faktycznie działa! Jeśli macie problem ze zbyt częstą ochotą na coś słodkiego – warto wypróbować ten sposób.

Zdrowe batony

Batony muesli ze sklepów nie zawsze są zdrowe, dlatego warto zrobić swoje. W internecie jest dużo przepisów na tego typu przekąskę. 
Do batonów można dodać nie tylko orzechy, ale także suszone owoce. Zamiast cukru polecam użyć syrop z agawy, syrop klonowy lub miód. 
Warto jednak pamiętać, że takie batony też tuczą. Jeśli jesteście na diecie, koniecznie uważajcie na sięganie po kolejnego batonika (one naprawdę wciągają)!
A jeśli żadne z powyższych nie pomoże – zjedz coś słodkiego ze sklepu (byle z umiarem). 

33 Comments

  1. anonimoowax 1 grudnia 2015 / 16:00

    Miód bardzo lubię , nawet nie wiedziałam że ma takie "właściwosci" 😀

  2. kaminska 1 grudnia 2015 / 13:21

    Wraz z nadejściem chłodniejszych dni mam coraz większą ochotę na coś słodkiego. Niestety nie sprawdzają się u mnie koktajle bananowe, w takich sytuacjach wolę ograniczyć się do kostki gorzkiej czekolady albo robię budyń 😉 Przeważnie daje to radę.

  3. Zakręcona 30 listopada 2015 / 23:27

    A ja nie jestem wielbicielką słodyczy, więc mam trochę łatwiej 😀 ale bardzo lubię robić swoje batoniki albo ciastka owsiane :))

  4. Sekrety Naszego Piękna 30 listopada 2015 / 20:19

    Ja zazwyczaj robię sobie jakieś zdrowe ciasteczka,albo kulki proteinowe. Często też wybieram koktajl czekoladowy – banan, mleko i kakao, ewentualnie daktyle 🙂

  5. Karolina | DEFINIUJĘ blog 28 listopada 2015 / 22:49

    Ja jestem wielką fanką słodyczy, szczególnie czekolady, a zwłaszcza cukierków czekoladowych. Dochodzę do wniosku, że we wszystkim należy zachować umiar, więc staram się sięgać po słodkości tylko wtedy gdy faktycznie czuję, że muszę zjeść. Mam także zasadę nie marnowania kalorii. To znaczy wolę zjeść coś na co naprawdę ma ochotę niż zapychać się czymś na pozór mniejszym co kompletnie nie da mi pełnego zadowolenia.

    • goodforyoudp@gmail.com 29 listopada 2015 / 10:39

      Ja też jak już mam ogromną ochotę na coś słodkiego, to po to sięgam. Dokładnie – we wszystkim trzeba zachować umiar!

  6. Gaja 28 listopada 2015 / 21:19

    Co do miodu, to nie słyszałam o tej jego właściwości, ale za to słyszałam, że miód najlepiej zalać wodą na noc i wypić rano – wtedy uwalnia wszystkie swoje walory. Moim sposobem jest pogryzanie pestek dyni. Hamuje to łaknienie na wszystko 😉

    • goodforyoudp@gmail.com 29 listopada 2015 / 10:38

      O patrz, tego to nie wiedziałam jeśli chodzi o miód. Ale ja wolę jak jest ciepły. Idealnie na zakończenie dnia 🙂

    • goodforyoudp@gmail.com 29 listopada 2015 / 10:37

      Zrób, bo warto. Dobre są też ciasteczka owsiane. Jak znajdę ten mój przepis to wrzucę. Dawno nie robiłam swoją drogą:D

    • goodforyoudp@gmail.com 29 listopada 2015 / 10:37

      No, ale daktyle też są słodkie, miód też. Hehe pewnie chodzi Ci o to, że musi być czekoladowe?

  7. Kel Pia 28 listopada 2015 / 17:28

    Ja lubię sięgnąć po daktyle albo po gorzką czekoladę (zapycha mnie i więcej niż rządka-dwóch nie zjem).

    • goodforyoudp@gmail.com 28 listopada 2015 / 17:54

      Nie wiem czy piłaś gorącą czekoladę z daktyli z przepisu jadłonomii? Jeśli nie, koniecznie musisz spróbować.

  8. Kocham pandy 28 listopada 2015 / 16:20

    Ja miodu bardzo nie lubię. Jak czuje tylko zapach to mi niedobrze. Ogólnie jestem taką fanką słodyczy ale bardziej słonych przekąsek że chyba nic mi nie pomoże 😀

  9. Sylwia testuje i radzi 28 listopada 2015 / 13:51

    Nie przepadam za miodem, nie smakują mi te zdrowe batony 😉 A zamiast słodyczy wolę np. chipsy 🙂 Wiem, wiem to jeszcze gorzej.

  10. Madziakowo 28 listopada 2015 / 13:35

    wszyscy dodaja to maslo orzechowe do koktajli;)

  11. Kraina Urody 28 listopada 2015 / 12:00

    Ja uwielbiam czekoladę, ale staram się patrzeć na skład tych które kupuję, nie lubię takich mlecznych i nadziewanych chemią.

  12. Kasia 28 listopada 2015 / 11:12

    Ostatnio często robiłam sobie koktajl bananowy. Chodzą za mną tez jakieś batoniki owsiane własnej roboty albo coę takiego. Może w najbliższym czasie się za to wezmę a jak nie to wykorzystam przerwę świąteczną na kuchenne eksperymenty 🙂

  13. Vela 28 listopada 2015 / 11:07

    Faktycznie to dobre sposoby, najlepsze są zdrowe zamienniki! 🙂

  14. Milena M 28 listopada 2015 / 11:05

    Ostatnio często napada mnie chęć na słodkości.

    • goodforyoudp@gmail.com 28 listopada 2015 / 14:18

      Chyba to przez tą aurę za oknem, bo ja niestety też miewam teraz częściej ochotę na słodkie. Ratuję się miodem pitym na noc.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *