Czy warto kupować Followersów na Instagramie?

Mam wrażenie, że od jakiegoś czasu Instagram wiedzie prym w popularności portali społecznościowych. Nie ma się co dziwić, gdy na Facebooku są bardzo mocno obcinane organiczne zasięgi. Na Instagramie też, ale można jeszcze bez płatnych kampanii podbić zasięg profilu i Insta Stories. Jak to zrobić? Pisałam o tym w artykule jak podbić zasięg Insta Stories. Niestety nadal dużo Influecnerów kupuje Followersów na Instagramie, bo jest to tanie (100 Followersów kosztuje kilka złotych), a dodatkowo liczą na fejm i darmoszki.

Po co kupować Followersów na Instagramie?

Nadal bardzo wiele firm nie sprawdza Followersów. Większość patrzy tylko na liczbę (ilość Followersów) czy serduszka i komentarze pod zdjęciami. Kupno Followersów to bardzo częsta praktyka wśród Influencerek. Liczby się zgadzają, biznes się kręci. I tu uczciwi Influencerzy tracą, bo nie każda firma sprawdzi czy 60 tys. Followersów to nie przypadkiem mieszkańcy Indii czy Pakistanu, a Ci uczciwi, którzy robią dobrą robotę nie będą brani pod uwagę w kampaniach realizowanych przez agencje zajmujące się influence marketingiem. To smutne, ale tak to działa w dzisiejszym świecie. 

Czy w takim razie kupowanie Followersów się opłaca? Z mojego punktu widzenia nie. Po pierwsze dlatego, że kupowanie Followersów zmniejsza zasięgi profilu na Instagramie (nowy algorytm Instagrama bardzo łatwo wychwyci, że na danym koncie są nieuczciwe praktyki), a po drugie dlatego że bardzo łatwo można sprawdzić czy ktoś kupił na Allegro Followersów, serduszka czy nawet komentarze pod zdjęciem. Tak, można kupić też komentarze pod zdjęciem! Oczywiście będą to komentarze wystawione przez fikcyjne konta typu zosia1234 i w większości przypadków będą to tylko emotki (najczęściej serduszka czy uśmieszki).  

Od jakiegoś czasu Instagram skutecznie usuwa nieaktywne konta Followersów. Jeśli liczba Followersów na Twoim koncie spada, może się okazać, że obserwowały Cię boty i IG dokopał się do tych kont, a teraz je usuwa lub po prostu ktoś te konta zgłosił jako fałszywe. 

Jak sprawdzić czy ktoś kupił Followersów?

Wiele Influencerek pewnie mnie teraz znienawidzi, ale wolę przestrzec tych, co kiedykolwiek kupili Followersów, że tak się po prostu nie robi. Sprawdzenie uczciwości Influencera jest bardzo proste. Można to sprawdzić m.in. poprzez Socialblade. Co prawda nie jest to w 100% świetne narzędzie, bo ma opóźnienie kilku dni w statystykach, niemniej jednak łatwo zweryfikować konto przed podjęciem z kimś współpracy.

Poniżej możecie zobaczyć przykłady dwóch kont znanych Influencerek – jedna z nich prawdopodobnie korzysta z nieuczciwych sposobów pozyskiwania Followersów.

nieuczciwe konto na Instagramie

Nieuczciwe konto na Instagramie

Na powyższym screenie możecie zobaczyć bardzo duże spadki ilości Followersów. Ta Influencerka najprawdopodobniej używa aplikacji do pozyskiwania Followersów, która działa na zasadzie Follow/Unfollow.  Na poniższym screenie możecie zobaczyć konto na Instagramie, które uczciwie pozyskuje Followersów. 

Uczciwe konto na Instagramie

Uczciwe konto na Instagramie

Co ciekawe poprzez Socialblade możecie sprawdzić także konta każdego, kto nie ma ustawień prywatnych. Jeśli nie kupować Followersów na Instagramie, to jak osiągnąć sukces i zacząć zarabiać na Instagramie? O tym piszę w poście jak osiągnąć sukces na Instagramie.

20 Comments

  1. Recipe4appetite 20 października 2018 / 08:35

    Instagram to niestety top1 social media :/
    Swietny artykul pozdrawiam

    • dpblogpl
      Autor
      20 października 2018 / 10:19

      W chwili obecnej tak. Ale czy tak będzie dalej? Zobaczymy. My mocno rozwijamy profil na Pintereście (mamy obecnie 256 tys. widzów miesięcznie). Niestety w PL Pinterest nie jest jezzcze doceniany, natomiast mieliśmy kilka kampanii na Pintereście z zagranicznymi markami 🙂

  2. emi 7 sierpnia 2018 / 18:12

    lepiej zdobyć prawdziwych obserwatorów

    • dpblogpl
      Autor
      7 sierpnia 2018 / 20:10

      To prawda! Niestety dużo influencerów kupiło influencerów i jeszcze udają, że tego nie zrobiły hahaha

  3. theCieniu 12 lipca 2018 / 11:55

    Uczciwe konto z Twojego przykładu ma spadek liczby followersów – to smutne 🙁

    • dpblogpl
      Autor
      12 lipca 2018 / 13:25

      Niestety. Instagram schodzi na psy, dlatego ja powoli przenoszę się na Vero 🙂

  4. Aniamaluje 8 maja 2018 / 10:34

    Wreszcie znalazłam czas by orzeczytac 🙂 tez pisałam o Social blade i cieszę się, ze temat jest poruszany szerzej 🙂

    • dpblogpl
      Autor
      8 maja 2018 / 11:36

      Cześć Aniu! Świetnie Cię tutaj widzieć 🙂 Oszustwa w influence marketingu to temat rzeka…przykre, ale pamiętajmy, że to TYLKO ludzie 😉

  5. Chocolade 29 kwietnia 2018 / 19:19

    Już o tym procederze słyszałam, śmieszna sprawa 😛

    • dpblogpl
      Autor
      29 kwietnia 2018 / 22:10

      Bardzo często się z tym spotykam. Niestety.

  6. Kasia 27 kwietnia 2018 / 00:51

    Niestety socialblade to na razie przeszłość 🙁 ubolewam!

    • dpblogpl
      Autor
      27 kwietnia 2018 / 10:35

      Czemu tak uważasz? Chętnie poznam Twoją opinię :))

    • dpblogpl
      Autor
      25 kwietnia 2018 / 18:47

      Cieszę się 🙂 Zachęcam do przeczytania pozostałych postów z serii ‘Poradnik Blogera’

  7. Ania 24 kwietnia 2018 / 09:43

    A jak jest z firmami typu InstaFame, o której pisaliście jakiś czas temu w swoim wpisie? Polecaliscie te usługi, sami z nich korzystaliście, a czy to też okazalo się praktykami, przez które konto na Instagramie może zostać usunięte? 🙂 Dziękuje z góry za odpowiedz i pozdrawiam!

    • dpblogpl
      Autor
      24 kwietnia 2018 / 10:24

      Cześć Aniu,
      To prawda – testowaliśmy tę aplikację. Jako specjalista ds.Social Media muszę znać też takie rozwiązania. Nie poleciliśmy aplikacji, pokazaliśmy tylko, że coś takiego istnieje. I niestety masz rację – przez tego typu aplikacje konto na Instagramie może zostać usunięte, dlatego nie warto ryzykować! Pozdrawiam serdecznie 🙂

  8. Anna Jaworska 23 kwietnia 2018 / 17:51

    W końcu ktoś powiedział prawdę o pseudo influencerach!

    • dpblogpl
      Autor
      23 kwietnia 2018 / 17:56

      Trzeba takie rzeczy nagłaśniać, bo interes kwitnie, a tracą na tym uczciwi Influencerzy.

  9. AleksandraNS 23 kwietnia 2018 / 09:04

    Wow. Nawet nie wiedziałam, że jest taki program. Widzę, że niektóre dziewczyny, które mają konta o podobnej tematyce do mnie mają po 3 tys obserwatorów. A u mnie trochę ponad 400. Tematyka podobna, hasztagi też takie zamieszczam a tu obserwatorów dalej brak. Świetny wpis. Przeczytam z ciekawości kolejne:) Pozdrawiam!

    • dpblogpl
      Autor
      23 kwietnia 2018 / 09:08

      Nieuczciwych praktyk jest sporo, ale na szczęście sposobów weryfikacji również. Szkoda tylko, że dużo specjalistów ds. Influence marketingu tego nie weryfikuje…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.