Absolutne minimum publikacji na Instagramie

Prowadzisz swój profil na Instagramie? A może prowadzisz profile Klientów? Jeśli tak, koniecznie przeczytaj ten artykuł, w którym zaraz wytłumaczę Ci działanie algorytmu na Instagramie. Podpowiem też jakie jest absolutne minimum publikacji na Instagramie. Jeśli jesteś ciekawy co pozytywnie wpływa na zasięg organiczny na IG, albo co zabija zasięg organiczny – sprawdź artykuł zasięg organiczny na Instagramie – co go zabija?

Instagram to wielki algorytm, którego okiełznanie pozwala odnieść sukces na Instagramie. Pamiętaj tylko, że dziś już nie patrzymy na liczbę followersów, a na zasięgi i zaangażowaną społeczność (w końcu!). Na te statystyki patrzy też coraz więcej marek, więc jeśli chcesz podjąć kampanię na IG, koniecznie zadbaj o te dwie statystyki. Więcej informacji na temat statystyk na Instagramie znajdziesz w artykule statystyki na Instagramie, które musisz znać.

Jak działa algorytm Instagrama?

Instagram to jeden wielki algorytm, na podstawie którego dopasowuje treści, które pojawiają się w sekcji ,,nowe posty” (zakładka ,,domek”) czy po kliknięciu na lupkę, do sekcji wyszukiwarki. U mnie najczęściej pojawiają się tam treści związane z paryskim stylem i Francją. Jest to związane z tym, że najchętniej oglądam takie treści, serduszkuję zdjęcia i zostawiam komentarze. Przy takich treściach też zatrzymuję się najdłużej (tak, Instagram doskonale o tym wie).

Jeśli działasz w branży beauty lub fashion – koniecznie dołącz do grupy na Facebooku Social Media w branży beauty i fashion, gdzie dzielimy się wiedzą, doświadczeniem i swoimi obserwacjami na temat prowadzenia profili w SM dla branży beauty i fashion

Jako ciekawostkę (bo być może nie czytałeś moich poprzednich artykułów na temat Instagrama) dodam, że Instagram doskonale wie ile czasu spędzasz w aplikacji nie tylko dziennie, ale też tygodniowo, miesięcznie, rocznie. Brzmi przerażająco, prawda? Dzięki temu jednak mamy dostęp do różnych danych, do których normalnie nie byłoby możliwości dotarcia.

Mam tu na myśli na przykład dni czy godziny, w których są aktywni Twoi Obserwatorzy. Te informacje znajdziesz klikając w 3 kreski po prawej stronie na swoim profilu -> Ustawienia -> Statystyki -> Łączna liczba obserwujących.

Wystarczy, że zjedziesz na sam dół, a znajdziesz tam ,,Najbardziej aktywne pory”, czyli po prostu szczegółowe informacje na temat tego, kiedy najlepiej publikować posty na profilu. Szczególnie zwróćcie uwagę na godziny. To jedna z ważniejszych statystyk, która pomaga prowadzić profil.

Tygodniowe minimum publikacji na Instagramie

Istnieje coś takiego, jak minimum publikacji na Instagramie, które powoduje, że algorytm Instagrama akceptuje jako aktywność. Dzięki temu nie obniża zasięgów organicznych, bo uważa że korzystasz z aplikacji (i to regularnie).

Do absolutnego minimum tygodniowych aktywności na profilu na Instagramie zaliczamy:

  • 3 opublikowane posty na profilu głównym
  • ok. 10 Insta Stories (niech to będzie bliżej 10 niż dalej 😉 )

Warto do powyższego dodać 3 publikacje na IGTV oraz w przyszłości Reels (ta funkcja nadal nie jest dostępna w Polsce, więc cierpliwie czekamy).

Jeszcze lepiej, jeśli publikujesz w tych samych dniach, ale nie jest to aż tak konieczne. Instagram i tak zlicza po prostu tygodniową aktywność w aplikacji i albo Ci ją wynagradza albo Cię ukaże (w imieniu księżyca, haha) spadkiem zasięgów na profilu.

Chcesz wiedzieć więcej na temat funkcjonowania Instagrama? Zajrzyj do wyszukiwarki, gdzie już za Ciebie wyszukałam najbardziej przydatne artykuły dotyczące Instagrama na dpblog.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.