Absolutne minimum publikacji na Instagramie

Prowadzisz swój profil na Instagramie? A może prowadzisz profile Klientów? Jeśli tak, koniecznie przeczytaj ten artykuł, w którym zaraz wytłumaczę Ci działanie algorytmu na Instagramie. Podpowiem też jakie jest absolutne minimum publikacji na Instagramie. Jeśli jesteś ciekawy co pozytywnie wpływa na zasięg organiczny na IG, albo co zabija zasięg organiczny – sprawdź artykuł zasięg organiczny na Instagramie – co go zabija?

Instagram to wielki algorytm, którego okiełznanie pozwala odnieść sukces na Instagramie. Pamiętaj tylko, że dziś już nie patrzymy na liczbę followersów, a na zasięgi i zaangażowaną społeczność (w końcu!). Na te statystyki patrzy też coraz więcej marek, więc jeśli chcesz podjąć kampanię na IG, koniecznie zadbaj o te dwie statystyki. Więcej informacji na temat statystyk na Instagramie znajdziesz w artykule statystyki na Instagramie, które musisz znać.

Jak działa algorytm Instagrama?

Instagram to jeden wielki algorytm, na podstawie którego dopasowuje treści, które pojawiają się w sekcji ,,nowe posty” (zakładka ,,domek”) czy po kliknięciu na lupkę, do sekcji wyszukiwarki. U mnie najczęściej pojawiają się tam treści związane z paryskim stylem i Francją. Jest to związane z tym, że najchętniej oglądam takie treści, serduszkuję zdjęcia i zostawiam komentarze. Przy takich treściach też zatrzymuję się najdłużej (tak, Instagram doskonale o tym wie).

Jeśli działasz w branży beauty lub fashion – koniecznie dołącz do grupy na Facebooku Social Media w branży beauty i fashion, gdzie dzielimy się wiedzą, doświadczeniem i swoimi obserwacjami na temat prowadzenia profili w SM dla branży beauty i fashion

Jako ciekawostkę (bo być może nie czytałeś moich poprzednich artykułów na temat Instagrama) dodam, że Instagram doskonale wie ile czasu spędzasz w aplikacji nie tylko dziennie, ale też tygodniowo, miesięcznie, rocznie. Brzmi przerażająco, prawda? Dzięki temu jednak mamy dostęp do różnych danych, do których normalnie nie byłoby możliwości dotarcia.

Mam tu na myśli na przykład dni czy godziny, w których są aktywni Twoi Obserwatorzy. Te informacje znajdziesz klikając w 3 kreski po prawej stronie na swoim profilu -> Ustawienia -> Statystyki -> Łączna liczba obserwujących.

Wystarczy, że zjedziesz na sam dół, a znajdziesz tam ,,Najbardziej aktywne pory”, czyli po prostu szczegółowe informacje na temat tego, kiedy najlepiej publikować posty na profilu. Szczególnie zwróćcie uwagę na godziny. To jedna z ważniejszych statystyk, która pomaga prowadzić profil.

Tygodniowe minimum publikacji na Instagramie

Istnieje coś takiego, jak minimum publikacji na Instagramie, które powoduje, że algorytm Instagrama akceptuje jako aktywność. Dzięki temu nie obniża zasięgów organicznych, bo uważa że korzystasz z aplikacji (i to regularnie).

Do absolutnego minimum tygodniowych aktywności na profilu na Instagramie zaliczamy:

  • 3 opublikowane posty na profilu głównym
  • ok. 10 Insta Stories (niech to będzie bliżej 10 niż dalej 😉 )

Warto do powyższego dodać 3 publikacje na IGTV oraz w przyszłości Reels (ta funkcja nadal nie jest dostępna w Polsce, więc cierpliwie czekamy).

Jeszcze lepiej, jeśli publikujesz w tych samych dniach, ale nie jest to aż tak konieczne. Instagram i tak zlicza po prostu tygodniową aktywność w aplikacji i albo Ci ją wynagradza albo Cię ukaże (w imieniu księżyca, haha) spadkiem zasięgów na profilu.

Chcesz wiedzieć więcej na temat funkcjonowania Instagrama? Zajrzyj do wyszukiwarki, gdzie już za Ciebie wyszukałam najbardziej przydatne artykuły dotyczące Instagrama na dpblog.

Komentarzy: 27

  1. Avatar
    Alicja Wolska Fotograf
    18 stycznia 2021 / 10:58

    Pewnie moje obserwacje są błędne, ale mam wrażenie, że im więcej czasu poświęcam Instagramowi tym mniej efektów to przynosi…

    • Dominika Pliszka 18 stycznia 2021 / 11:06

      To zdecydowanie błędne obserwacje. Musisz coś robić źle, że masz takie wrażenie. Może masz dużo mass followersów na swoim koncie?

  2. Avatar
    Kasiucha
    18 stycznia 2021 / 10:54

    Dziękuję za ten post i czekam na kolejne o tej tematyce 😀

    • Dominika Pliszka 18 stycznia 2021 / 11:07

      Na pewno się pojawią, a tymczasem zachęcam do sprawdzenia starszych (ale nadal aktualnych) artykułów z Poradnika Blogera 🙂

  3. Avatar
    Anonim
    18 stycznia 2021 / 10:53

    Dziękuję Ci za ten tekst! Podczas czytania pojawiło mi się kilka myśli, że lepiej publikować mniej a większej jakości.

    • Dominika Pliszka 18 stycznia 2021 / 11:08

      I to jest dobra myśl po przeczytaniu tego artykułu 🙂 Stosuj się do powyższych rad z ilościami 🙂

  4. Avatar
    Ela
    18 stycznia 2021 / 09:12

    Zawsze mi się wydawało, że jak mam mały profil to nie ma sensu się interesować tym a teraz widzę, że to ważne.

    • Dominika Pliszka 18 stycznia 2021 / 11:08

      Mały profil, większe zaangażowanie (bo docierasz do większej ilości swoich odbiorców). Im większy profil, tym często ER jest niższy.

  5. Avatar
    Anonim
    18 stycznia 2021 / 08:56

    Bardzo przydatny wpis. Posiadam konto firmowe, ale nie przykładałam nigdy do tego aż tak dużo uwagi, a w nowym roku chce zmian.

    • Dominika Pliszka 18 stycznia 2021 / 11:09

      Dzięki! Przy koncie firmowym warto się mocno zaangażować. W końcu to wizytówka Twojej firmy 🙂

  6. Avatar
    Anonim
    18 stycznia 2021 / 07:52

    To bardzo ciekawe co piszesz, nie wiedziałem o tym.

  7. Avatar
    Daria
    17 stycznia 2021 / 23:00

    Bardzo dobry post, sporo wiedzy. Dla osób, które próbują nieco wypłynąć na tle ogromnej konkurencji, jest to wiedza bezcenna. Pozdrowienia.

  8. Avatar
    Kamila
    17 stycznia 2021 / 22:59

    Dziękuje Ci za ten wpis! Szczerze powiedziawszy dopiero uczę się Instagrama. Znałam zasady, ale nigdy nie tak szczegółowe. Super bardzo Ci dziękuje! Wiem, że warto tu zaglądać 😉

    • Dominika Pliszka 18 stycznia 2021 / 11:10

      Powodzenia w Instagramowym rozwoju 🙂 To bardzo fajne narzędzie, od siebie polecę jeszcze TikToka, który mnie bardzo zaskoczył. Na TikToka jednak trzeba mieć bardzo dobry pomysł i działać zgodnie z jego algorytmem 😉

  9. Avatar
    Anonim
    17 stycznia 2021 / 11:00

    Marzy mi się własny biznes ,ale to jeszcze długa droga do sukcesu by to osiągnąć .Lubię tu zaglądać po porady , dziękuję za nie .

    • Dominika Pliszka 18 stycznia 2021 / 11:11

      Trzymam w takim razie kciuki, żeby Twoje marzenie się spełniło jak najszybciej! 🙂

  10. Avatar
    Anonim
    17 stycznia 2021 / 10:53

    U mnie statystyki są coraz niższe 😛 dziękuję za rady. Mam nadzieję, że kiedyś za procentami pójdą też liczby.

    • Dominika Pliszka 18 stycznia 2021 / 11:11

      W takim razie musisz coś robić źle. Powiedz coś więcej, chętnie podpowiem co możesz zrobić, by mieć lepsze statystyki 🙂

  11. Avatar
    Izabella
    17 stycznia 2021 / 07:30

    Dzięki za wpis. Do tej pory nie przykładałam dużej uwagi do do tego.

    • Dominika Pliszka 18 stycznia 2021 / 11:12

      Czas to zmienić! IG to bardzo fajne narzędzie do promocji, jeśli się je rozumie (szczególnie mechanizmy działania Instagrama).

  12. Avatar
    Anonim
    16 stycznia 2021 / 22:57

    Ja to wszystko średnio ogarniam 😉 Dzięki za wpis, uczę się!

    • Dominika Pliszka 18 stycznia 2021 / 11:12

      Bo Instagrama trzeba się nauczyć, a potem przyjdzie przyjaźń z IG 🙂

  13. Avatar
    Asia
    16 stycznia 2021 / 18:15

    Rewelacja ! Kapitalnie napisane ✨

  14. Avatar
    Emi
    16 stycznia 2021 / 10:36

    Bardzo przydatny wpis..chociaż brakuje mi informacji jakie pubikacje są najlepsze czy post z jednym zdjęciem, z dwoma, trzema a może wideo czy boomerang?

    • Dominika Pliszka 18 stycznia 2021 / 11:13

      Najlepiej klika się wideo, ewentualnie boomerang. Dobrze klikają się też zdjęcia przesuwane. Musisz sprawdzić na co najlepiej reagują Twoi odbiorcy i dopasować publikacje do nich 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.